کنکوری ها سریع بیان تو

وبسایت دانش آموزان دبیرستان نمونه باقرالعلوم ایلام

کنکوری ها سریع بیان تو

وبسایت دانش آموزان دبیرستان نمونه باقرالعلوم ایلام

چطور رتبه برتر شویم ؟

چطور رتبه برتر شویم ؟
http://s5.picofile.com/file/8142702450/%DA%86%D9%87_%D8%B7%D9%88%D8%B1_%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87_%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1_%D8%B4%D9%88%DB%8C%D9%85.JPG
دانش آموز تلاش گر و با استعدادی که می خواهی رتبه ی برتر شوی. زندگی شما  سرشار از نا امیدی ها و موانعی انکارناپذیر هست. اما عزیز من هنوز به بخت و اقبال اعتقاد داری و درحالی که منتظر لبخند بخت و اقبال خود هستی کلاس های کنکورتو شرکت میکنی، مدرسه میری و آزمون آزمایشی میدی و….

درصدهایی که میزنی و ترازهایی که بدست میاری تو را خشنود نمیکنه و بعضی لحظات احساس میکنی دبیرت خوب نیست، مدرسه ات برنامه هاش جالب نیست واینا باعث میشه دلت چندان به درس نره. درکت میکنم.در رویاهای خودت تراز و درصد و رتبه ی دیگری در سر می پرورانی. فکر میکنی این رویا شاید به دست یک دبیر خوب، دی وی دی تکنیکی، جزوات خاص و زیر ۲۰ ثانیه و یا مشاوری خوب که بهت برنامه بده به واقعیت تبدیل بشه.آیا این آرزوها و اهداف شما غیر واقعی هست؟ بالاتر از سطح شماست؟؟ لیاقت رسیدن به آنها را ندارید؟؟ اصلا چطوری بفهمی که رویایی که داری میشه رسید یا نه؟؟ فقط یک توهم هست؟؟؟چطور بفهمیم که آیا به اندازه ی کافی پایه ی علمی قوی دارید؟ آیا به اندازه ی کافی استعداد و هوش دارید؟ آیا به اندازه ی کافی منابع و امکانات روحی و مادی در اختیار دارید؟؟حدود یک سال یا بیشتر هست که کابوس کنکور را میبینی و استرس درصد و کتاب تست و آزمون آزمایشی و برنامه ریزی سراسر وجودت را فرا گرفته و این فشارهای روحی دست خودت هم نبود.فقط هم تنها شما اینجوری نشدی ها – میان دانش آموزانی احاطه شدی که آن ها نیز اکثرا مانند شما هستند . دوستاتونم دلشون گرفته و می ترسن از نتیجه ای که قراره در آینده رقم بخوره.گویی هیچ کدامتان نمیدونید چطوری پیش برید و گویی چراغ هدایتی نمیبینی که به شما راه درست را نشان بده و واقعا نمیدونید الان در کجا قرار دارید و کجا دارید میرین؟؟هیچکدامتان جرات نارید حرف دلتان را پیش هم بگین – میترسی از اینکه به دوستت بگی میخوای وضع الان رو عوض میکنی و میخوای به رتبه ی برتر شدن فکر کنی- ازخندیدن هاشون و مسخره کردن هاشون میترسی.هر شنبه ای که میاد به این فکر میکنید که از این هفته تغییر کنید و دیگه کم کم زندگی راکد، داره حال شما را  به هم میزنه.اتاقتون پر شده از انبوه کتاب های تست انتشارات مختلف و جزوات و نکات کنکوری و دفتر و کتاب و برخی یادداشت ها و دل نوشته هایی لا به لای کتاب هات.یادت میاد قرار بود چندین ماه پیش یسری گام هایی برای رتبه ی برتر شدن انجام بدی اما هربار جرات نکردی و ترسیدی و اعتماد به نفس و پشتکار کافی را نداشتی؟میدونم دارم همش میزنم تو سرتون و همش دارم ازتون سوال میکنم – خب این حرفها لازمه که کاملا متوجه بشین داستان چی هست و پاسخ این ها را هم خواهیم داد.

چیزی که مانع کار شما هست چیه؟؟ واقعا نیرویی متافیزیکی هست یا نیروی فیزیکی نیوتنی هست یا فقط یک ترس ساده هست؟انگار از شجاعتی که دوران راهنمایی و ابتدایی داشتید و شنگول بودید و شاگرد اول میشدید و نمره ۲۰ میگرفتید خبری نیست. بچگیاتون شجاع تر بودید!!!میدونم هنوزم منتظرید دوران شیرین کدوکی و نوجوانی بیاد تا زندکی رویایی شما از نو شروع بشه. شاید عده ای بگن ما الان شادیم اشکال نداره >>>اگه خواستی موفق بشی گوش بده. چون فقط شادی الان مهم نیست انسان باید لحظه ی مرگ به خودش افتخار کنه که تو این دنیا منحصر به فرد ظاهر شده.علت از دست رفتن این اعتماد به نفس درونی شما چیست؟؟ آیا فهمیدی که استعداد کافی نداری؟ آیا فکر میکنی الان دیگه دیر شده برای رتبه ی خوب کسب کردن؟خب میگی چیکار کنیم آقای دلیجه ؟؟ ازم کمک میخوای؟؟چشم بنده درخواست شما را قبول میکنم و میخوام بهتون کمک کنم:)عزیز من صبر کنید هنوز کلی مراحل باید طی کنید و برای موفقیت و رتبه ی برتر حتما لزومی به دی وی دی و جزوه ی مثلا آن چنانی نداری – جدی میگم چون من خودم استفاده نکرده بودم.ازم روش میخواهی؟؟ میدونی وقتی من همسن شما بودم سوال تالیف میکردم؟؟ میدونی دبیران تیزهوشان سوالاتشون را از من میپرسیدن؟و میدونی برخی همسن های من و شما تو دنیا خیلی خفن تر از من وشما هستند و المپیاد و اختراع و شهرت و پول و کمک به مردم و..دارن؟؟چطوری انتظار داری  با پول بابای زحمت کش خود به این روشها به سادگی برسی؟ واقعا یکم خجالت نمیکشین؟؟لابد میگی که آقای دلیجه داری اذیت میکنی مارو-  میگی بخدا درس میخونیم – شاید میگی کلی تست زدم نگاه ساعات مطالعمو؟؟؟ اینا کافی نیست!!در اعماق وجودت اعتماد به نفس نمیبینم، این منو عذاب میده عزیز من آیا واقعا مطمئنی زیاد خوندن و زیاد تست زدن شما را حتما موفق میکنه؟؟ مگه رتبه ی برتر کسی هست که بیشترین ساعت مطالعه را داره؟؟؟ نه خیر عزیزم اینطور نیست.من همیشه این مثال را میزنم که یک کارگر با بیل کانالی را در ۲۰روز حفر میکنه و واقعا هم زحمت کشیده و خودش هم از خودش راضی هست که نون حلال میبره سر سفره ی خانواده. اما یک تراکتور این کار رو شاید در ۲۰ دقیقه انجام بده با کیفیت بهتر و دستمزد کمتر به نسبت کارگر زحمت کش من میخوام شما از خودتون یک تراکتور بسازید- دیدی طبق قانون جاذبه زمین وقتی یخ قله های کوه آب میشه، آب ها میان سرازیر میشن و براشون مهم نیست مسیر چطوری باشه و اونا فقط میدونن باید بیان  پایین و هر چی باشه رد میشن-تو هم باید اینطور باشی اشتباه نشه منظور من کم خوندن نیست منظور من تراکتور بودن و خوب تلاش کردن در کنارش هست!! سوال میپرسم : ریاضی چقدر میخونی؟؟ تو آزمون آزمایشی ریاضی را چند میزنی؟؟ عربی چطور؟؟؟ ترازت چند میشه؟؟ میتونی این آزمون تا آزمون بعدی رتبه ی خودتو ارتقا بدی؟؟ چی؟ ریاضی فقط ۲۰ % میزنی؟؟ عربی فعلا شروع نکردی؟؟ ترازت ۵۰۰۰قلم چی میشه اونوقت میخوای پزشک بشی؟؟  تو مسایل ساده ی فیزیک موندی اونوقت میخوای شریف قبول بشی؟؟ آیا فکرمیکنی کسی که ریاضی ۸۰% میزنه ریاضی را ۴ برابر شما میخونه ؟؟ مسلما جوابت نه هست. پس حتما اراده ای داره که شما نداری – حتما سطح توقع بالایی از خود داره که شما نداری – حتما رازی در مطالعه ی ریاضی و تست زدن طرف هست که اینقدر خوب ظاهر میشه که شما ازاون آگاهی نداری!! به شما تبریک می گویم واقعا آدم خوشبختی هستید که تا اینجای کار متوجه شدید کار زیاد و انرژی زیاد حتما ضامن موفقیت نیست. بازتاکید میکنم منظور من کم تلاش کردن نیست اجازه بدید بریم جلوتر اکثر داوطلبان کنکوری حتی این را هم نمی فهمند و همش درگیر کلاس تست و نکته و دی وی دی و همایش فلان و..هستند و واقعا نمیشینن حتی شده یک ساعت با خود فکر کنند که چطور میتونن موفق بشن و چطور باید درصدشون را افزایش بدن و مساله ی خیلی خیلی مهم تر چطوری در خودشان باور درونی و اعتماد به نفس برای منحصر به فرد شدن را ایجاد کنند! میدونم الان بعضی هاتون به خودتون اومدین و میگین واقعا دارم  راست میگم و از این به بعد بیشتر به خودانگیزشی فکر خواهین کرد . آفرین خوشحالم همین قدر هم که تغییر کردین خیلی خوبه من در تصمیم خودم جدی هستم بچه ها – سرقولم هستم قرار شد بهتون کمک کنم تا آخرشم هستم میخوام مسیری که باعث شد خودم بدون هیچ امکاناتی موفق بشم را بهتون یادبدم و حواسم هم هست که شما باید این مسیر را در قالب زندگی خود سوار کنید یعنی حتما حتما لازم نیست کارهای من رو انجام بدی ما وقتی قضیه ی اعتماد به نفس و باور ایجاد کردن هست میتونه تقریبا مشترک باشه دردهامون.

من به هرکسی که بتونم کمک میکنم که وضعیت تحصیلی خودش را بهتر کنه و به سمت دانشگاه و رشته ی خوب بره ولی قول ۱۰۰%نمیدم که حتما میرسی. بقیش بستگی به خودت داره. میخوام با انگشت های خودم ( البته که خطی کزخرد خیزد  توآن را از بنان نبین) از شما یک آدم موفق بسازم. یا حداقل ذهنیت و تفکر یک رتبه ی برتر را در شما ایجاد کنم و تا جایی که میتونم به پایداری اون تفکر کمک کنم. حتما میگین آقای دلیجه رک و پوست کنده بگو که چیگار کنیم و این همه حاشیه نرو . عجب!!! برای موفقیت خودتم داری تنبلی میکنی و عجله داری؟؟؟ ولی واقعا در پست های بعدی میخوام رازهای مهمی را بگم که زندگی شما را متحول خواهد کرد اما این مقدمه چینی ها حتما لازمه دوست خوب من. اگر واقعا مطمنی که پست های بعدی را هم دنبال کنی و رتبه ی برتری بشی همین الان، الان الان ارادتو نشون بده.خوب گوش کن الان برو ۵ لغت جدید زبان یادبگیر-ادامه رانخون وقتی یادگرفتی برگرد لطفا بخاطر خودت*******نگاه هم ننداز**************

تشکر وِیژه به کسایی که به حرفم گوش دادند تبریک میگم شما خیلی پیشرفت خواهین کرد. آن دسته از دوستانی که انجام نداند و دارن میخونن بدونید رتبه های زیر ۱۰۰ فقط صد نفر هستند و قرار نبود همه به حرف من گوش بدهند اون موقع زیر صد بی معنی میشه شاید الان درحال توجیه کردن خود هستی که میخواستی ۲-۳خط بخونی که چی نوشتم  بعدش لغته رو بخونی و.. نه عزیزم سوختی.  اما فرصت جبران داری از این بعد بعد ارادتو نشون بده.آفرین

 

مهندس حامد دلیجه فارغ التحصیل صنعتی امیرکبیر تهران
رتبه 200کنکور سراسری
منبع www.Riazi100.ir
 

نظرات 3 + ارسال نظر
شقایق 1393/11/03 ساعت 13:35 http://baham1.blogfa.com

سلام رشتم تجربی وپیش هستم از بهمن شروع کردم به خوندن براکنکورولی انگیزه ندارم وقتی میخونم فکرم جای یگه میره ولی روش صحیح مطالعه رونمیدنم میشه کمکم کنید؟

negar 1393/09/08 ساعت 19:49

با سلام من امسال میخوام برای بار دوم کنکور بدم خیلیا میگن سال دومیا کم میارن درسته؟درسته ک سال دوم سخته؟خواهش میکنم کمکم کنید من خیلی استرس دارم

خیر به هیچ وجه من این حرفو قبول ندارم !

نیلوفر 1393/07/21 ساعت 21:10

من دارم ازنومیخونم بعددوسال.میدونم که میتونم پس کمکم کنید.ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد