کنکوری ها سریع بیان تو

وبسایت دانش آموزان دبیرستان نمونه باقرالعلوم ایلام

کنکوری ها سریع بیان تو

وبسایت دانش آموزان دبیرستان نمونه باقرالعلوم ایلام

المپیاد

شرایط داوطلبین وتاریخ برگزاری آزمون های المپیاد+دانلود بخشنامه


http://nemone-ilam.persiangig.com/image/%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D8%AF1.jpg

به گزارش خبرنگار مهر، دانش آموزان واجد شرایط می توانند با مراجعه به سامانه نام نویسی الکترونیک دانش آموزان به نشانیwww.sanaad.medu.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند. مدیران مدارس نیز با مراجعه به همین پایگاه امکان ثبت نام گروهی از دانش آموزان را دارند. ثبت نام پس از تایید اطلاعات ثبت شده در سیستم توسط مدیر واحد آموزشی نهایی خواهد شد.

بر اساس بخشنامه مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان، آزمون‌های مرحله اول المپیادهای علمی کشور به صورت چند‌ گزینه‌ای برگزار می شوند و برگزیدگان آزمون مرحله‌ اول المپیادها در بهار سال 93 در آزمون مرحله دوم که به صورت نیمه متمرکز در مراکز استانها برگزار می شود شرکت می کنند.

برگزیدگان مرحله دوم در تابستان سال 93 جهت شرکت در یک دوره آموزشی به باشگاه دانش پژوهان جوان در تهران فراخوانده می‌شوند و پس از تعیین نتیجه نهایی در دوره آموزش تابستانی، حائزین شرایط دریافت مدال های طلا، نقره و برنز این دوره مشخص می شوند.

دارندگان مدال طلای کشوری از شرکت در کنکور سراسری دانشگاه ها معاف هستند و به عضویت تیم المپیاد کشوری جمهوری اسلامی ایران در می آیند، دارندگان مدال طلا در دوره ای به مدت یک سال تحصیلی در باشگاه شرکت می کنند و در نهایت از میان آنان تیم های ملی اعزامی به المپیادهای جهانی انتخاب می شوند.

معاونت دانش پژوهان جوان مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان تنها مرجع برگزار کننده المپیادهای علمی دانش آموزی در کشور است.

تعداد نفرات دریافت کننده مدال طلا بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی

ردیفالمپیادتعداد نفرات برگزیدهردیفالمپیادتعداد نفرات برگزیده
1ریاضی125شیمی8
2فیزیک106زیست شناسی8
3نجوم و اخترفیزیک107کامپیوتر8
4ادبی* حداکثر 18* 12 نفر از برگزیدگان المپیاد ادبی از رشته های ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و 6 نفر دیگر از سایر رشته‌ها هستند که به شرط کسب حد نصاب لازم معرفی می‌شوند.

امتیازات:
دانش آموزانی که پس از پایان دوره آموزش تابستانی با دریافت مدال طلا به عضویت باشگاه دانش پژوهان جوان و تیم های ملی المپیاد جمهوری اسلامی ایران در می آیند، پس از اخذ دیپلم متوسطه و گواهی پیش دانشگاهی بدون شرکت در کنکور سراسری برای ادامه تحصیل در رشته و دانشگاه مورد نظرشان معرفی می شوند. برگزیدگان المپیاد ادبی علاوه بر رشته های زیر گروه علوم انسانی می توانند رشته های زیر گروه هنر را نیز برگزینند.

همچنین دانش آموزانی که در پایان دوره آموزش تابستانی موفق به اخذ مدال های نقره و برنز کشوری می شوند، مطابق مصوبه شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم، علاوه بر عضویت در باشگاه دانش پژوهان جوان می توانند در کنکور سراسری از 20 درصد سهمیه در زیر گروه آزمایشی مربوطه استفاده کنند. دارندگان مدال های طلا، نقره و برنز جهت عضویت و بهره مندی از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان به این بنیاد معرفی می شوند.

زمان برگزاری آزمون های مرحله‌ی اول المپیادهای علمی

المپیاددورهروزتاریخساعت شروع
کامپیوتربیست و چهارمینسه شنبه29 بهمن 929 صبح
شیمیبیست و چهارمینچهارشنبه30 بهمن 929 صبح
نجوم و اخترفیزیکدهمینچهارشنبه30 بهمن 922 بعدازظهر
ریاضیسی و دومینپنجشنبه1 اسفند 929 صبح
زیست شناسیهفدهمینپنجشنبه1 اسفند 922 بعدازظهر
فیزیکبیست و هفتمینجمعه2 اسفند 929 صبح
ادبیبیست و هفتمینجمعه2 اسفند 922 بعدازظهر

زمان و نحوه دریافت کارت ورود به حوزه آزمون قبل از شروع اولین آزمون از طریق پایگاه های اطلاع رسانی باشگاه دانش پژوهان جوان به نشانی www.ysc.ac.ir  و سامانه نام نویسی الکترونیکی دانش آموزان (سناد) به نشانی www.sanaad.medu.ir اعلام خواهد شد.

شرایط شرکت‌کنندگان در آزمون مرحله اول المپیادهای علمی کشور سال تحصیلی (93-92) در بخشنامه مربوطه اعلام شده است. دانش آموزان پایه اول با هر شرایطی صرفاً مجاز به ثبت نام آزمایشی در مرحله اول المپیادها هستند.

منابع امتحانی المپیاد نیز در گروه های فیزیک، زیست شناسی، شیمی، ریاضی، ادبی، نجوم و اخترفیزیک، کامپیوتر به تفکیک برای هر گروه منتشر شده است.

مبلغ ثبت نام برای هر المپیاد 100 هزار ریال است که از طریق درگاه اینترنتی سامانه ثبت نام دریافت و به حساب شماره 2173019001008 به نام درآمد اختصاصی غیرقابل برداشت باشگاه دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش نزد بانک ملی شعبه اسکان واریز می شود.

داوطلبان لازم است مدارک مورد نیاز برای ثبت نام را تهیه کرده و به صورت اینترنتی ارسال کنند. مدیران واحدهای آموزشی موظفند پس از ثبت نام داوطلبان آموزشگاه خود با مراجعه به سامانه مربوطه نسبت به تأیید اطلاعات و عکس داوطلب اقدام کنند. 


فایل های ضمیمه
بخشنامه شرکت در المپیاد های سال 92

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد