کنکوری ها سریع بیان تو

وبسایت دانش آموزان دبیرستان نمونه باقرالعلوم ایلام

کنکوری ها سریع بیان تو

وبسایت دانش آموزان دبیرستان نمونه باقرالعلوم ایلام

مصاحبه با رتبه 4 کامپیوتر 91

 مصاحبه با مهندس حسین محمدی رتبه 4 رشته کامپیوتر ارشد 91


با سلام خدمت همه داوطلبان عزیز کنکور سراسری ، امسال هم فرصتی دست داد مثل روال گذشته پای صحبت رتبه های برتر کنکور بنشینیم و از تجارب ارزشمند آنها استفاده کنیم در این مجال خدمت رتبه 4 کنکور کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش معماری کامپیوتررسیدیم شما را به خواندن این مصاحبه دعوت می کنیم


با عرض سلام وعرض تبریک جهت کسب این موفقیت لطفا خودتان را به طور کامل برای خوانندگان ما معرفی بفرمائید

با سلام خدمت همه داوطلبان عزیز حسین محمدی هستم فارغ التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه خواجه نصیر که در کنکور سراسری سال گذشته موفق به اخذرتبه 4 در گرایش معماری کامپیوتر شدم

جناب آقای مهندس از چه زمانی تصمیم گرفتید تا مقطع ارشد ادامه بدهید؟

از زمان تحصیل در دبیرستان تصمیم داشتم تا مقاطع بالای تحصیلی ادامه بدهم

از چه زمانی به طور خاص و جدی برای ارشد شروع به درس خواندن کردید؟

به طور جدی از چهاردهم تیرماه شروع کردم  به طوری که سه دوره زمانی برای درس خواندن تقسیم کردم دوره تابستان، دوره یک ماه به کنکور مانده و دوره آخر یکماه قبل از کنکور

لطفا به طور کامل تر از این برنامه ریزی برای داوطلبان امسال بفرمایید

تابستان رو طوری برنامه ریزی کردم که به فراگیری عمقی مطالب بپردازم و  دروسی را که در کنکور می آیند به طور پایه ای یاد بگیرم 

البته در این مقطع فشار نمیاوردم فقط هدف یادگیری دروس بود . در دوره بعدی 3 و 4 ماهه بعد از مهر  فشار رو بیشتر کردم ودوره تثبیت مطالب بود به همراه تست زنی حین درس خواندن و خلاصه نویسی و در دوره یکماه اخرهم که فشار آوردم روی نمونه سوالات قبل و جمع بندی خلاصه نویسی ها

وقتی که شروع کردی به درس خواندن احساس نمیکردی که دیرشروع کردی؟

نه حتی زود هم بود واصلا استرس نداشتم تقریبا میدونستم که باید چی کار کنم از طریق مشورت با دوستانم که سال پیش کنکور داده بودند تقریبا مسیر درست کنکور رو یادگرفته بودم و ازاین نظر هیچ گونه نگرانی نداشتم

از دوستانی که مشورت گرفتی برایمان بگو

بله حتما یکی از دوستان عزیزم که پارسال رتبه یک کنکور سراسری را کسب کرد و دانشجوی نصیر هم بود به نام مهندس هادی مردانی بسیار در مشاوره کمکم کرد که همینجا از ایشون تشکر میکنم و همچنین آقای پژمان ممدوح رتبه 17 پارسال

در چه دوره ای و درچه کلاسهای مرکز خدمات آموزشی نصیر شرکت کردید؟

در دوره تابستان 4 کلاس شرکت کردم ریاضی مهندسی مهندس کریمی، مدار منطقی و معماری کامپیوتر دکتر اجلالی و مدار الکتریکی مهندس کهن

خوب از این کلاسها و میزان رضایتتان از این کلاسها برایمان بگویید

هر سه استاد از بهترین اساتید کشور بودن و تقریبا همشون اونجوری که دوست و نیاز داشتم درس دادن یعنی پایه ای و خیلی خوب درس میدادند چون من تقریبا به صورت پایه ای ضعیف بودم واین اساتید اصلا به طور صرف و خاص کنکوری درس نمی دادند و سعی میکردند که مفاهیم به طورپایه ای برای دانشجو آموزش بدهند ودر کل از هرسه استاد به طور کامل راضی بودم

از قبل روی این اساتید شناخت داشتید؟

بله همون طور که عرض کردم از مهندس هادی مردانی رتبه یک کنکور پارسال و همچنین پژمان ممدوح رتبه 17 کنکور در مورد این عزیزان به طور کامل شنیده بودم و شناخت کامل داشتم

چرا در موسسات دیگری شرکت نکردید؟

چون این اساتید در رشته خودشون در سطح کشور از برترین ها هستن و نصیر هم از نظر قیمت و ارائه خدمات آموزشی مطلوب در بهترین سطح قرار دارد و انتخاب اولم بود.

نحوه آشنایی شما بامرکز خدمات آموزشی نصیر چگونه بود؟

چون دانشجوی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر بود با نصیر و کیفیت بالای خدمات آن از نزدیک آشنا بودم

از عامل موفقیتتان در کنکور برایمان بگویید

اولش خواست و لطف خدا دومین مورد تلاش و خواستن خود فرد است. کسی که بخواهد رتبه خوبی کسب کنه  برای به دست آوردنش تلاش میکند و همچنین یکی ازمهمترین عوامل موفقیت  برنامه ریزی صحیح می باشد البته  نه به معنای اینکه روش خاصی برای برنامه ریزی وجود داشته باشد بلکه بیشتر به معنای اینکه هرکس خودشو بشناسه  و مطابق با توانایی های خودش برنامه ریزی کنه که این عامل میتونه بهترین روش باشه و موفقیت هرشخصی رو تضمین کنه

آیا روش خاصی و یا زمان خاصی برای درس خواندن داشتید؟

من در زمانهای خاصی درس میخوندم به طور مثال صبح 9 تا 12 وعصر 5 تا 8 شب و در دیگر زمانها درس نمیخوندم  بعد از ظهرها استراحت میکردم  و شب هم تفریح میکردم و به طور ساده تر اونجوری که دوست داشتم درس میخوندم به طور میانگین 5 تا 6 ساعت در روز درس میخوندم.

آیا این تعداد ساعت  درس خواندن کم نیست؟

نه اگر به طور مداوم باشه حتی زیاد هم است البته اگر این 6 ساعت به طور مفید باشد نه اینکه شما 6ساعت فقط جلوی کتاب بنشینید

و یا مثلا چند روز نخونید و یک روز بخونید اصلا نتیجه کار خوب نیست

درترم مهر آیا واحد دانشگاهی هم برایتان باقی مانده بود؟

بله در مهر دوازده واحد داشتم که از شنبه تا چهارشنبه دانشگاه میومدم به علت اینکه درسهای 2 واحدی و اغلب آزمایشگاهی بود غیبت کردن هم تقریبا غیر ممکن بود.

برنامه های جانبی که در این ایام داشتید چی بود؟

 در زمانهای غیردرس با دوستان تفریح می کردیم و ورزش هم جزو برنامه های ثابت این ایامم بود که هفته ای دوروز باشگاه ورزشی میرفتم

از تاثیر ورزش برایمان بگو؟

ورزش تاثیر خیلی خیلی زیادی در افزایش راندمان درس خواندنم داشت وقتی یک روز با خستگی ناشی از ورزش میخوابیدم صبح روز بعد سرشار از انرژی از خواب پا میشدم و این خیلی در افزایش کیفیت درس خواندنم تاثیر داشت

اگر کسی هست که فکر میکند دراین ایام ورزش کردن باعث خسته شدن و درس نخواندن میشود شک نکند که اشتباه میکند

آیا مکان خاصی برای درس خواندن استفاده میکردید؟

من اتاق خودم درس میخوندم و مشگل خاصی نداشتم با سروصدای خانه و حواسم پرت نمیشد این هم ازمواردی است که به خود شخص بستگی دارد

آیا تصمیم گرفته بودید درس خاصی از درسهای کنکور را کلا حذف کنید و به طور کلی آیا این کار رو توصیه میکنید؟

من ابتدا تصمیم داشتم درس نظریه زبان به علت  اینکه کلاس نرفته بودم و ضعیف هم بودم حذف کنم ولی نهایتا دوماه مانده به کنکور پشیمون شدم و گفتم حیفه که اینکاروانجام بدم و شروع کردم به جستجوی منبع مناسبی برای این درس و شکر خدا هم موفق شدم و به دوستان محترم که امسال کنکور دارند هم توصیه میکنم هرگز هیچ درسی را به طور کامل کنار نگذارند

چه منابع درسی برای کنکور استفاده کردید؟

 ریاضی مهندسی جزوه مهندس کریمی و تستهای ده سال اخیر برای همه دروس استفاده میکردم انتقال داده مدارهای الکتریکی جزوه مهندس کهن، الکترونیک و وی ال اس آی جزوه دکتر نیکوبین و برای دروس دیگر از مراجع دانشگاهی استفاده میکردم

**یک توصیه مهم در مورد منابع دارم و اون اینکه داوطلبان حتما سعی کنند یک منبع رو چند بار بخونن و نه اینکه منابع زیادی از یک درس رو مطالعه کنن، اینکه یک کتاب ومرجع رو کامل بلد باشیم بسیار بهتر از این است که چندین کتاب رو ناقص یادبگیریم**.

آیا در کل چند ماهی که برای کنکور درس میخوندین مقطعی شد که از درس خوندن خسته شین؟

 نه چون همونطور که گفتم برنامه درسیم شامل تفریح بود هرگز از درس خوندن خسته نمی شدم.

ازشرایط یک هفته قبل از کنکور برایمان بگویید؟

هفته اخر از شنبه وقت خیلی زیادی گذاشتم برای مرور تستهای سال قبل وفشار زیادی به خودم آوردم و کل دروس رو دراین هفته کنکورهای ده سال گذشته رو تست زدم هرچند که قبلا تست زده بودم ولی هفته آخر دوباره تستها رو زدم  و حتی شب آخر هم تست میزدم.

از تاثیر خلاصه نویسی که میان صحبتهاتون بهش اشاره کردین برایمان بگویید؟

من ابتدا به خلاصه نویسی اعتقادی نداشتم و حتی وقتی در نشریه های پارسال هم که مطالعه میکردم و میدیدم که تمام رتبه های برتر برخلاصه نویسی تاکید دارند باز هم قانع نمیشدم و با خود میگفتم این کاروقتم را میگیرد و لزومی ندارد وهمینکه یکبار بخونم کافی است بعد جلوتر که میرفتیم دیدم درمدت 6 ماه حجم زیادی از مطالب یعنی نزدیک به 14 کتاب رو باید مطالعه کنم و همچنین باید دوره هم بکنیم اینطوری بود که بعد از دوسه ماه درس خوندن شروع کردم به خلاصه نویسی و الان بسیار خوشحالم که این تجربه رو کردم به داوطلبای امسال هم توصیه میکنم هرگز از خلاصه نویسی غافل نشوند

آیا نشریه ره آورد نصیر رو پارسال مطالعه میکردید؟ نظرتون درمورد این نشریه چی بود؟

بله خیلی خوب بود خیلی کمک میکرد مطالبی که توش بود خیلی راهنمایی میکرد و امیدواری زیادی به داوطلبها میداد.و همه بچه های نصیر هم از اون استفاده میکردن

آیا سر جلسه کنکور استرس هم داشتی؟

بله به علت تفاوت این کنکور با کنکور کارشناسی استرس گرفته بودم در کنکور کارشناسی شما چند سال به مطالعه دروس پرداخته اید و کمتر احتمال فراموشی مطالب برایتان هست ولی در کنکور ارشد که به طور مثال شما فقط 6 ماه به طور اختصاصی برای کنکور درس خوانده اید و احتمال اینکه مطالب رو فراموش کنید استرس به شما وارد میکند اتفاقی که برای من هم افتاد و در شروع زدن تستهای ریاضی مهندسی احساس کردم که همه چیو فراموش کردم و رفتم از دروس دیگه شروع کردم ولی خدارو شکر بعد از گذشت زمان اندکی از کنکور همه چیز عادی میشود وداوطلبان از این نظر نگران نباشند.

وقتی که جلسه کنکور به پایان رسید آیا احساس میکردید که رتبه تک رقمی بیاورید؟

نه رتبه 4رو فکر نمیکردم ولی رو رتبه دورقمی مطمئن شده بودم

اگرتوصیه نهایی برای داوطلبان کنکور امسال دارید بفرمایید

توصیه اخر اینکه  کنکور اینجوری نیست که روز کنکور رتبه ها معلوم بشه از 5، 6 ماه قبل که شروع میکنن به درس خواندن تقریبا نتیجه مشخص است هرکسی خودشو توهرسطحی ببینه به همون سطح هم دست پیدا میکنه من خودمو برای رتبه زیر 10 آماده کرده بودم وبهش دست یافتم  هرداوطلبی هم  خودشو برای هررتبه ای آماده کنه در سطح همون رتبه هم تلاش میکنه و به طور قطع به نتیجه دلخواه هم میرسد

ضمن تشکر از اینکه وقت گرانبهای خودتان را به مادادید اگر صحبت پایانی دارید بفرمایید

درپایان خدا را شاکرم که چنین موفقیتی نصیبم شد از خانواده ام هم برای فراهم کردن امکانات درس خواندنم در این ایام سپاسگذارم و همچنین از مسئولین نصیرو شما هم که زحمت این مصاحبه رو کشیدید تشکر میکنم .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد